Sense cap dubte, va ser el gran fotògraf de la moda durant els anys seixanta i setanta. En els seus treballs va aconseguir elevar la fotografia de moda al rang de l'artístic, en aconseguir acabar amb el mite que els models havien de projectar indiferència o submissió. Al contrari, en les seves fotografies els models eren personatges lliures i creatius en els seus gests dins d'escenaris dinàmics i sota esquemes compositivos prèviament decidits.
Els seus retrats, aparentment senzills però profundament psicològics, de personalitats famoses i desconegudes posant davant un immaculat fons blanc, mostren un curós fotògraf capaç de plasmar en paper fotogràfic trets inesperats dels rostres de personatges de l'envergadura de Truman Capote, Henry Miller, Humphrey Bogart o Marilyn Monroe, entre molts d'altres. El seu mètode era senzill però efectiu, la derrota anímica del contrari fotografiat a través de llargues i cansades sessions de fins a quatre hores. Així nu, el retratat i indefens era capaç de mostrar la seva personalitat més sincera.
El propi Richard Avedon
L'any 1979 va començar el que hauria de convertir-se en un dels seus treballs més importants. Per encàrrec del Museu Amon Carter, de Fort Worth (Texas), Avedon va dedicar cinc anys a recórrer l'Oest dels Estats Units per documentar les persones que mai no escriurien la història del seu país.
Al terme del projecte, Avedon havia recorregut un total de 189 poblacions en 17 estats; havia fotografiat 752 persones utilitzant al voltant de 17,000 plaques de pel·lícula. D'aquesta col·lecció, va escollir 123 retrats que conformarien la sèrie IN The American West 1979-1984. A més del gran format utilitzat per a les seves fotografies de moda o retrats, va desenvolupar una obra en paral·lel, utilitzant el pas universal, que reflecteix les seves vivències més personals, com a viatges o records familiars.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada